Tuesday 27 December 2011

Yakinlah Allah Bersamamu..

Ktika diri ini bersendiri aku merasakan ada yang menemaniku...ada yang memerhatikanku..
Mengapa hati resah tatkala sehari tidak menyebut namaNYA????
Aku tercari-cari jawapan......
Kini aku mengerti akan kewujudanNYA...
Dia telah banyak memberikan perhatian terhadapku...
Cintaku untukNYA semakin hari semakin bersemi...
Saban hari aku merasakan bertapa lazatnya cinta yang telah kuberikan padaNYA..
Bertapa aku memerlukanNYA...
Untuk menongkah arus Qada'dan Qadar yang telah ditentukan terhadap diriku...
Tak kan terdaya diri ini untuk melakukan sesuatu tanpa keizinanNYA..
Walaupun zat diriNYA tidak nyata namun kehadirannya mampu menggoncang jiwa...
Apa yang ku lihat di depan mata adalah rencanaNYA..
Dia mencorakkan dunia ini dengan pelbagai warna...
Menjadikan makhluk beserta ceritanya...
Makhluk yang diberikan watak dan peranannya..
Sebagai rantaian menuju padaNYA...
Aku miliknya...tiada yang selayaknya memilikiku selain DIA..
Aku mencintainya...
Kini...hatiku tenang melayari ceritaku...
Bersama-sama pelayaran manusia di sekelilingku...
Aku melihat keesaanNYA..
Aku semakin mengenali diriMU YA ALLAH...
Lantas menyedarkan siapa diriku...
Kini aku pasrah...dunia ini ku korbankan untukMU...
Yang sememangnya tidak pernah pun menjadi milikku..
Kembaraku hanya untukMU... 
YA ALLAH....KAU SENTIASA BERSAMAKU....

No comments:

Post a Comment