Sunday 25 December 2011

Di Saat Makrifatullah...

kadang-kadang..
tengok pasangan-pasangan bercouple..
dapat keluar date..bermadah sayang..
buat profile picture sama..in relationship with..
                                                               
                                                                        Aku Tertanya..??
Mungkin Cinta tu terlalu manis..Aku tak menyanggah tapi...
 Aku Mengakui adanya Cinta...
Setelah lama aku mencari-cari..Akhirnya aku mengerti manisnya...
  Tapi aku tak mahu madu-madu yang manis itu..
dibuang tersepah bukan pada tempatnya..
meskipun hati sudah terpaut nama si dia..
tetapi..
amat rugilah..jika aku tidak memilihnya..
untuk menjadi insan yang selayaknya..
si dia juga telah memilih agar hati kami berdua..
 terpaut pada kasih Allah..
agar aku dan dia terus dalam senarai
 pejuang cinta Allah..
bukan cinta duniawi..
walaupun aku dan dia tidak pernah bertemu jasad atau bersua wajah..
bicara kami beriringkan doa..
beserta tulisan bahasa indah..
Atas dasar bunga
KESUCIAN..
kami menggenggam janji cinta ini...
dan kami telah mengikatnya dengan satu ikatan yang suci..
InsyaAllah...impian yang diimpikan akan terjadi jika Allah mengizinkannya.. 
  Aku benar-benar bersyukur..
kerana dihadirkan insan seperti dia..
aku juga memohon agar Allah memelihara hatiku dan hatinya...
Tabahkanlah hatiku...kerana disaat yang lain bermadah cinta..
  Aku dan dia memilih untuk berahsia..

disaat yang lain bertemu mata..
  Aku meluangkan masaku lebih banyak bersamaNYA..

disaat pasangan yang lain memilih untuk berbicara sentiasa..
  Aku dan dia memilih untuk selalu berbicara pada yang esa..

disaat yang lain berkata..
Aku Cinta Padamu..
  Aku ingin berkata kepadanya..
Allah Bersamamu..

disaat yang lain berkata..
Aku rindu padamu..
  Aku ingin berkata kepadanya..
Hanya Allah selayaknya rindumu..

disaat hati mula terpaut..
atas kalam..
CINTA..
KAMI memilih untuk
Berpisah sementara..

Aku dan dia diberi kesedaran..
akan hakikat cinta dan perjuangan..
hakikat takdir dan keyakinan..

Hati Aku mula Berkata..

ANDAI KAMU YAKIN TAKDIR MU DAN DIA ATAS KUASA ALLAH

KORBANKANLAH HATIMU KERANA ALLAH.. KERANA DIALAH SEGALANYA..DIA YANG AKAN MENENTUKAN...
WAHAI BAKAL PEMILIK CINTAKU SETELAH ALLAH DAN RASUL..
BERSABARLAH...BERDOALAH SELALU UNTUKKU...
DAN AKU JUA AKAN MENDOAKANMU..
BERSAMA-SAMALAH KITA MENCAPAI NIKMAT CINTA ALLAH..
AKU MENANTIMU..

dan KINI kami menyahut cabaran hati kami..
KINI..hati kami menyimpan kerinduan tak terkata...
Terlalu banyak kata-kata rindu dari jiwa kami..
Hanya doa yang bisa kami utuskan...

tapi Aku yakin..
Bila tiba Waktu itu..
Aku dan Dia akan Bertemu..
Dengan Redha Allah..
“Cintailah Allah kerana nikmat yang dianugerahkan kepada kamu, cintailah aku kerana cinta kamu kepada-Nya”. 
(HR. Tirmidzi dan Al-Hakim)

No comments:

Post a Comment